Články - Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu
Základní pravidla podnikání v salonu
Pravidlo 1.
Salon bez jasné cesty k tvorbě zisku není podnikání, ale jen koníček
Poměrně často se na našich seminářích setkáváme s absolventkami kosmetických škol nebo rekvalifikací, kterým celou dobu studia vštěpovali myšlenku, aby nečekaly, že je kosmetika uspokojivě uživí a klientky budou hledat minimálně 5 let. Máte jiné zdroje výdělku, abyste si mohli dovolit tak nákladný koníček?
Jestli ne, je čas na změnu myšlení.
Pro začátek bude stačit uvědomit si, že podnikání v salonu je stejné podnikání jako jakékoliv jiné a udělat několik zásadních věcí, které ale drtivá většina kosmetiček nedělá. Patří k nim aktivní získávání informací a vytvoření alespoň jednoduchého, nicméně nezbytného marketingového plánu a trocha počtů. Kolik vás bude stát vybavení salonu a materiál, veškeré pravidelné náklady na provoz, kolik lidí bude muset váš salon navštěvovat, aby se vám podnikání vyplácelo a z toho plynoucí tvorba cen, kde takové lidi najdete a pomocí jakých nástrojů je k vám do salonu přivedete. Také kolik peněz máte na rozjezd nebo změnu k dispozici a jestli vám vůbec budou stačit.
Vytvořit si smysluplný plán není zase tak složité, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale jednoznačně vám pomůže k utřídění myšlenek a priorit a ochrání vám před neuváženými investicemi. Především ale budete mít váš salon od začátku svůj systém a tím pádem i daleko větší šanci uspět a co nejdříve vydělávat.
Pravidlo 2.
Když se do něčeho pustíte, mějte stále na paměti, proč to děláte
Vašemu cíli musíte opravdu věřit a všem to ukažte. V salonu jistě nechcete podnikat jen na zkoušku, proto jen silným postojem a rozhodností ve všem, co děláte a proč to děláte, získáte fanoušky. Mějte vždy na paměti, že nikdy nemůžete uspokojit všechny, jak se o to mnohé salony pokouší a tuto nebezpečnou myšlenku byste měli co nejdříve opustit. Protože jak praví jedno ze základních pravidel marketingu: Kdo chce prodat všem, nakonec neprodá nikomu. Když si ale budete stát za svým přesvědčením, budete mít takové klienty, kteří to ocení a kterým bude vaše filozofie blízká.
Nebo se vám stalo, že jste s jasnou vizí začali a na cestě jste se poznenáhlu ztratili? Někdy se stačí zastavit, rozhlédnout se kolem a připomenout si, s jakým snem a cílem jste začali a co jste chtěli světu předat.
Pravidlo 3.
Základem nabídky by měla být taková služba, kterou budou chtít lidé i za 20 let
Co vždy lidé chtěli, chtějí a budou chtít i za 20 let? Dotek, energii, relax a fungující systém péče na míru. Jakmile začnete systematicky podléhat "módním" trendům a tímto způsobem se snažit oslovit a uspokojit rozmanité chutě a požadavky co největšího počtu lidí, budete stále hledat novou klientelu.
Móda je jak známo pomíjivá a v kosmetice i relativně krátkodobá (solária, prodlužování řas, permanent, stále nové generace přístrojů). Když se ale zaměříte na tralé hodnoty, které budou pevným základem vaší nabídky, budete mít služby, které nikdy z módy nevyjdou.