Načítání obsahu...
Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Články - Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 5. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 5. díl seriálu

Proč jen spokojený zákazník už dnes nestačí? Protože potřebujete nadšeného. A víte, jak ho získat?

TAJEMSTVÍ KRÁSY           

Jak tomu rozumět, že jen spokojený zákazník už dnes nestačí? Vždyť přece všichni stojíme o spokojené klienty. To je pravda, těch mají salony   poskytující kvalitní služby také nejvíce. Má to ale jeden háček.  Spokojení klienti tvoří pouze menší část tržeb salonu a váš byznys stojí především na těch nadšených. Ale vezměme vše hezky popořadě a řekněme si, jaké existují typy klientů.

Nespokojení – takovými klienty nenávidíme být sami a o to méně je chceme v salonech. Je zajímavé, že podle výzkumu se až 90 % takových klientů stává nespokojenými díky personálu nebo majiteli salonu krásy a jejich přístupu. Nespokojený klient se bohužel nepříjemným zážitkem také velmi rád pochlubí, a to často 15 až 20 lidem, protože negativní zprávy lidé šíří raději a daleko rychleji než ty pozitivní. Na druhou stranu se dá na přístupu ke klientům rychle zapracovat a tento nedostatek odstranit, především u personálu salonu.

S nespokojeným klientem také nemá smysl soupeřit a jak se říká, klient má vždy pravdu. I kdybyste byli v právu, nemá smysl ztrácet čas a je daleko jednodušší a rychlejší potlačit svoje ego a vyhovět mu. Například v případě nějaké   reklamace   nebo   nespokojenosti s ošetřením. Vyhnete se tím také šíření pomluv, jejichž důsledky vás v konečném důsledku mohou stát daleko více času a peněz.

Spokojení – těchto klientů má každý salon více než dvě třetiny.  Jsou to klienti, kterým služba vyhovuje a plní v průměru jejich očekávání. Bohužel jsou to ale také klienti, kteří čas od času nemají problém vyzkoušet i něco jiného a nechodí k vám do salonu úplně pravidelně. Poměrně často podléhají reklamě, různým výhodným nabídkám nebo mají potřebu hledat produkty za výhodnější cenu třeba na internetu. Tato kategorie klientů také nemá jediný důvod, aby se o vašem salonu zmínila někomu jinému, protože vaši službu bere jako standard.

Nadšení – jsou takoví klienti, kteří u vás z jejich pohledu dostávají více, než co by je „jen“ uspokojilo, ale navíc je mile překvapujete, zažívají u vás přístup, servis a výsledky, které jinde nepoznali, a proto vás milují. Tito klienti chodí do salonů naprosto pravidelně, není pro ně problém platit i za nejdražší ošetření, nakupují u vás veškeré produkty na domácí péči a utrácejí u vás také nejvíce peněz. Jsou to právě tito klienti, na kterých stojí celý váš byznys! Ale je jich pouze maximálně ta zbývající třetina.

Vaším cílem by měla být tedy snaha získat co nejvíce nadšených neboli top VIP klientů, kteří jsou pro vás prioritou, a také musí mít ve všem přednost. Jak ve výběru času svých návštěv, v kvalitě servisu, v akcích, které připravujete jen pro ně, nebo ve speciálních bonusech a odměnách, abyste v nich neustále pěstovali pocit výjimečnosti. Nadšené klienty od spokojených jednoduše rozeznáte tak, že si alespoň jednou za půl roku uděláte statistiku klientů z pohledu četnosti jejich návštěv a tržeb za nákup služeb a výrobků na domácí péči, kterou vám dělají.
Abyste si mohli dovolit daleko méně pracovat, abyste přesně věděli, na které klienty se máte nejvíce soustředit, a chcete-li podstatně zvýšit tržby ve vašem salonu, což bude tématem dalších dílů našeho marketingového seriálu, pak jsou pro vás takové statistiky velmi podstatné, důležité a nemůžete se bez nich obejít.

Jak ale docílit toho, aby klient opouštěl váš salon jako nadšený? Především vzbudit v klientovi dojem a přesvědčení, že on je pro vás naprosto nejdůležitější a jste v salonu jen pro něj, že se upřímně zajímáte o to, proč za vámi přišel, co ho zajímá, popřípadě co ho trápí, co potřebuje v souvislosti se svojí pletí řešit jako první a pro něj nejpodstatnější.

Také když klientovi umíte vysvětlit, co se v jeho pleti děje, co tento stav způsobuje a jak a čím mu dokážete pomoct. Zvládnete to pouze tehdy, když umíte klást velmi dobré otázky a přemýšlet v souvislostech, což zdaleka není tak jednoduché, jak se na první pohled může zdát.

Toto všechno je součástí nejdůležitějšího úkolu, který v salonu máte, totiž umět udělat co nejlepší první dojem, abyste dobře zapůsobili hned od začátku. Proč?

Dnes už z pohledu klienta zdaleka nerozhoduje pouze kvalita samotného kosmetického ošetření, jak si mnoho kosmetiček myslí. To už všichni považují za naprostou samozřejmost. Vyplývá to i ze studie, která zjišťovala, co v očích zákazníků ve službách rozhodu-e o tom, že službu vnímají jako prvotřídní.

Podstatnou součástí kritérií, které z 80 % rozhodují o celkové kvalitě služby, je právě zmiňovaný první dojem, který také trvale ovlivní názor klientů na vás a váš salon.




Další články

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu

Kterými čtyřmi kroky je potřeba provést potenciálního zákazníka, aby se stal stálým klientem vašeho salonu.
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu

MÁTE JASNO, KOMU, CO A ZA KOLIK BUDETE PRODÁVAT? aneb Filozofie salonu, jeho cílová skupina a správné stanovení cen ošetření.
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

Otevřít si kosmetický salon – to přece nemůže být tak složité! Vždyť ženy (i muži) se budou chtít líbit vždycky. Taková myšlenka napadne mnoho lidí, kteří se právě rozhlížejí, kterým směrem rozjet svou první (nebo další) podnikatelskou aktivitu.
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.