Načítání obsahu...
Ze života kosmetičky - rady a tipy pro podnikání v salonu

Články - Ze života kosmetičky - rady a tipy pro podnikání v salonu

Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.

1. VÁMI NABÍZENÝ PRODUKT

Je čas zamyslet se nad tím, jestli to, co nabízíte, odpovídá skutečným potřebám Vašeho klienta. Máte naprosto jasno, kdo je Váš zákazník, kterého opravdu chcete? Tohle je totiž asi NEJDŮLEŽITĚJŠÍ otázka v celém Vašem podnikání a od toho se odvíjí teprve všechno ostatní. Musíte opravdu kopírovat veškeré salonní "trendy" a novinky v domnění, že jinak byste vaše klienty neuspokojili? Když člověk nakoukne do podnikání v oboru krásy, musí být doslova šokován, kolik firem se zabývá např. výrobou nebo distribucí různých přístrojů na všechna možná kosmetická ošetření. Zajímavé je, že většina z nich funguje na úplně stejném principu a řeší stejné potřeby pleti. Ovšem u všech se dozvíte, že zaručují výborné výsledky a hlavně jsou vždy o mnoho lepší, než starší verze od konkurence.

Nevíme, jak vy, ale většina lidí v nich má už totální zmatek. I když kosmetický trh opravdu sledují. Je to samozřejmě subjektivní názor, ale dáváme přednost účinnosti kosmetických produktů a ruční práci. Taková je i filozofie Sothys. Tam člověk předává kus sebe, energii, kterou "neokecáte" a kterou klient jasně cítí, jestli je mu příjemná nebo ne. A hlavně je to klasika, která je věčná a překonává všechny módní vlny.

2. CENA

Věčně diskutované téma.Také věčný boj majitelů salonů mezi „tzv.realitou“ a vnitřním pocitem. Jednoduše řečeno, cena by měla být adekvátní kvalitě a osobnímu přínosu pro klienta v poskytované službě, prostředí a úrovní profesionality. Jestli jsou tyto tři aspekty v rovnováze, jsou lidé ochotni zaplatit téměř cokoliv. Ví totiž, za co platí – za výbornou zkušenost. Proto se vždy vyplatí pracovat na hodnotě své nabídky. Pokud se s konkurenčními salony chcete dostat do cenové války, musíme Vás upozornit, že tento boj nevyhrává NIKDO. Všichni svoji energii pak věnují srovnávání a vymýšlení, v čem budu ještě levnější než ten druhý. Výsledkem je, že se to musí odrazit na kvalitě služby = pro klienta se rapidně snižuje hodnota salonu a začne své peníze utrácet jinde.

3. MÍSTO

Na základě zkušeností není až tak důležité, kde se salon nachází. Není žádné dobře nebo špatně, jestli je salon na hlavní třídě nebo na kraji města. Pokud je je ovšem prostředí v relaci s úrovní značky, se kterou se v salonu pracuje. Jestli k Vám ovšem klient musí dojet 15 km a prostředí i služba se neshodují s očekáváním klienta, máte problém.

4. PROPAGACE

Tady se dotkneme znovu bodu 1. Celková image salonu musí korespondovat s úrovní služby a značky. Propagaci je také nutné cílit na tu skupinu populace, kde se nachází Váš potenciální klient. Čím lépe pochopíte, kdo je váš klient, tím větší šanci máte na uspokojení jeho očekávání.

5. SHRNUTÍ

Za každou cenu se snažte, aby klienti pochopili, jaká je hodnota Vaší služby. Když zjistíte, že to jediné, co u Vás klienty zajímá, je cena, stanete se jejich otrokem. Také je to jasný signál, že hodnota služby neodpovídá jejich představám. Pracujte na své profesionalitě, třeba za pomoci  našich školení a zvyšujte úroveň třeba po malých krůčcích, ale neustále. Jen tak zvyšujete Vaši hodnotu =  klienti budou akceptovat vyšší cenu.


Další články

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA