Načítání obsahu...
Ze života kosmetičky - rady a tipy pro podnikání v salonu

Články - Ze života kosmetičky - rady a tipy pro podnikání v salonu

Zlatá pravidla podnikání v salonu, část III.

Zlatá pravidla podnikání v salonu, část III.

Pravidlo 7.

Nestarejte se o konkurenci, ale raději o své klienty

Konkurence vám účty platit nebude. Klienti jsou ti, kteří vám nosí peníze a rozhodují o tom, jestli budete prosperovat a budete úspěšní. Konkurence je dobrá pouze pro inspiraci, ale její slepé kopírování k ničemu dobrému nevede. Může se stát, že váš salon ztratí identitu, kdy vaši původní představu pomalu požírá potřeba reagovat na vše, co se děje a říká ve vašem okolí. Nebo můžete začít kopírovat něco, co vás i salon, který kopírujete, zavede do slepé uličky a následně vše napravit a vrátit zpět vás bude stát další peníze, energii, čas i nervy.

Nemusíte konkurovat ani cenou, ani nemusíte mít všechno, co mají ostatní a co je zrovna v módě. Zaměřte se raději na vaše klienty, protože o úspěchu rozhoduje vždy pouze to, co zkopírovat nejde. Úroveň servisu, komunikace, odbornost, splnění toho, co vašim klientům slibujete a to, v čem jste jiní než ostatní, protože tím se také stáváte pro klienty zajímavými.


Pravidlo 8.

Zaměřte se na cílovou skupinu, ke které sami patříte

Nesnažte se přemýšlet o tom, co potřebují úplně jiní lidé, než jste vy sami a mezi kterými se pohybujete. Výsledek by byl nepřirozený, vy se budete cítit nejistě a většinou se vám takový záměr nepodaří dlouhodobě zvládat. Aby se vám v podnikání dařilo, je třeba se řídit tzv. čtyřlístkem víry. Žádný strach, nemá to s náboženstvím nic společného. Je ovšem nutné vždy věřit 4 základním věcem, abyste působili autenticky a přirozeně:

  • Věřit v sebe

- sebevědomý člověk má v sobě pokoru, věří ve své schopnosti a věří, že něco dokáže, protože na sobě pracuje a má zájem se zlepšovat.

  • Věřit v produkt, firmu

- cokoliv v salonu nabízíte, vždy musíte své službě, produktu nebo firmě, která produkty vyrábí, bezpodmínečně věřit. Jestliže máte i sebemenší pochybnosti o kvalitě nebo účincích, klienti to vycítí a těžko si budete získávat jejich důvěru, že své peníze utrácejí na správném místě.

  • Věřit v lidi

- nestačí věřit v sebe, ale i v okolí. Věřit v ostatní lidi. Když se necháte ovlivnit negativním myšlením nejbližšího okolí, které bude tvrdit, že všichni vás chtějí jen využít, že lidi nechtějí utrácet peníze za služby nebo že péče o sebe pro ně není priorita, že jsou divní, nebo vás svým chováním tlačí do kouta, jen velmi těžko budete hledat motivaci do práce.

  • Věřit v to, co děláte

- neboli jak moc vás práce baví a to, že si jen těžko dokážete představit, že byste dělali něco jiného. Není silnější motor, než být přesvědčeni, že vaše práce má smysl a díky ní pomáháte spoustě lidí a děláte je spokojenějšími.

Pravidlo 9.

Zjednodušujte nabídku

Stejně jako v restauracích, platí to i v salonech krásy. Vždy je lepší mít menší nabídku ošetření, ale zaručit, aby služba byla naprosto špičková. Mnohdy majitelé salonů, v dobré víře, že osloví a zaujmou co nejširší okruh případných zájemců, dělají zásadní chybu, kdy se rozhodnou nabízet tzv. všechno a všem. Levné i dražší ošetření, přístrojové procedury, permanent, umělé řasy, deset druhů masáží a navíc ještě bělení zubů. Třeba se někdo chytí.

Ovšem pravda je taková, že několikastránkový ceník nikoho neohromí. Naopak. Nikdo nebude věřit, že všechna ošetření zvládáte na 100%. 

Stejné je to i s nabídkou více značek pleťové péče v jednom salonu. Nejen, že klienti jsou zmatení, v jaké kvalitativní i cenové úrovni se salon vlastně pohybuje a pro koho služby děláte, ale držet dvě a více značek vás finančně daleko více zatěžuje a navíc nevyužijete potenciál ani jedné z nich naplno. Nabídka by měla mít logiku a ošetření by se měla dát doplňovat či kombinovat. Pak se dá kvalita nabídky stále vylepšovat.

Další články

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.