Načítání obsahu...
Ze života kosmetičky - rady a tipy pro podnikání v salonu

Články - Ze života kosmetičky - rady a tipy pro podnikání v salonu

Zlatá pravidla podnikání v salonu, část II.

Zlatá pravidla podnikání v salonu, část II.

Pravidlo 4.

Učte své klienty

Předávání vašich vědomostí a tipů v kosmetické péči je nejlepší způsob reklamy a získáte si tím fanoušky, kteří si k vám vytvoří pouto a budou vám věrní. Budujete si tím svoji značku, vaši pověst a nálepku odborníka. Své vědomosti a zkušenosti nemusíte předávat pouze prostřednictvím článků na blogu svých stránek, příspěvků na FB, diskusí nebo místního tisku. Především to zkoušejte dělat jednoduše ústní formou při pravidelných návštěvách vašich klientů nebo při akcích či větších setkáních s vašimi klienty, které pro ně pravidelně pořádáte.

Díky tomu vás klienti budou respektovat, budou vám věřit a doporučovat vás.
Nejslavnější lidé jsou také známí proto, že se dokážou podělit o vše, co umějí nebo znají. Dobře totiž vědí, že samotné recepty nestačí, ale musíte k nim přidat svoji vlastní osobní hodnotu a hodnotu vašich zkušeností. Proto se také nebojí konkurence. Znamená to propagaci vás samotných a vašich názorů.


Pravidlo 5.

Vše, co se týká vašeho salonu prodává a je váš marketing

Když se řekne marketing v salonu, hodně kosmetických profesionálů si tento pojem spojí s jeho reklamou. Ano, ale je to pouze jedna jeho malá část. Marketing je naprosto veškeré strategické plánování činností ve vašem salonu, tzn. jsou to veškeré kroky vedoucí k tomu, aby vaše služby a produkty někdo chtěl, byl ochoten vám za ně dát své peníze a aby takových lidí byl dostatek.

Také každé slovo, každý email, každý telefonát, každá malá pozornost, tiskoviny, čistota, doplňky, hudba, vůně i detaily jsou střípky, které rozhodují o spokojenosti vašich klientů, o vaší prestiži a jsou zároveň vaším marketingem. Navíc všechny tyto věci také vysílají signál k vašim potenciálním klientům kdo jste a co od vás a vašich salonů mohou očekávat.

Pravidlo 6.

Peníze a čas do dalšího vzdělávání jsou nejlepší investicí

Kosmetický průmysl je jeden z nejvíce dynamických oborů současnosti. Proto je zarážející, jak často je slyšet názor, že když někdo dělá v salonu 15 let, vše se už naučil a klienty má, tak co. Stejně jako v případě, když kosmetičky prohlásí, že nemůžou ze salonu na den či dva odjet, protože mají objednané lidi a nemůžou si dovolit přijít o denní tržbu.

Obě varianty jsou nebezpečné a bohužel i hloupé a směšné zároveň. Vyvíjejí se neustále jak produkty profesionální kosmetiky, postupy nebo způsob komunikace, tak především marketing, chování a potřeby klientů. Salony, které si to neuvědomují jsou právě ty, které krachují a skomírají a neumí si to vysvětlit jinak, než tvrzením, že lidé nejsou ochotni za tyto služby utrácet peníze nebo jen velmi málo a občas.

Nejen, že další vzdělávání a hlavně následné zavádění vědomostí do podnikání vám několikanásobně zvýší příjmy, ale zajišťuje stabilitu salonu do budoucna.
Položte si jednoduchou otázku. Svěřili byste se vy sami do péče např. chirurga s vědomostmi, které byly aktuální před 20 lety?

Další články

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.