Načítání obsahu...
Ze života kosmetičky - rady a tipy pro podnikání v salonu

Články - Ze života kosmetičky - rady a tipy pro podnikání v salonu

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA

Náš postoj je důležitější než slova

Když s někým komunikujeme (potažmo s klientem), používáme kombinaci

– slov

– tónu hlasu

– řeč těla

Tyto tři části ale zdaleka nemají stejný význam, na což pracovníci v salonech velmi často zapomínají a málokdy kladou důraz na zlepšování neverbální komunikace. Ta má ovšem velmi silný vliv na úspěch v podnikání a prodeji.

Výzkumy totiž odhalily zajímavou skutečnost, jak vnímáme to, co nám druhý člověk říká:

– slova (jejich význam a sdělení) představuje pouhých 7% zprávy

– tón hlasu = 38% zprávy

– řeč těla = 55% zprávy

Tuhle skutečnost jsme si mnohokrát vyzkoušeli všichni, kteří jsme někomu něco prodávali. Zamyslete se a vzpomínejte. Jak je možné, že když mluvíte o něčem, např. o nějakém produktu se zanícením a jste přesvědčeni o jeho kvalitě a účincích, protože jej sami používáte, téměř všichni, se kterými o něm mluvíte, si jej chtějí koupit?

A naopak, naučíte se pár vět o jiném výrobku, který máte třeba jen chvíli v nabídce. Znáte o něm jen základní údaje z prezentace a brožury a nabídnete  jej úplně stejně klientům. Proč o něj skoro nikdo nemá zájem?

Tajemství se skrývá právě v tónu hlasu a řeči těla. Když jste o něčem přesvědčeni, hlas je daleko jasnější a optimistický. Postoj těla pak vzpřímený, vstřícný a sebevědomý. Dohromady to znamená, že Vám klient mnohem více věří!

Naproti tomu, když se něco jen naučíte a nevěříte tomu, co říkáte na 100%, podvědomě se člověk začíná vyjadřovat opatrněji a hlas je méně výrazný. Ramena se posunují dopředu, hlava jde níže a tělo se nahrbí a schoulí. Tzn., že posluchač jasně vycítí nejistotu a začne o Vašich slovech silně pochybovat.

Experti na komunikaci také upozorňují na to, že je třeba si uvědomit další věc. Řeč těla na pracovišti nebo v komunikaci s klientem podléhá určitým normám a očekávání, které jsou třeba dodržovat. Běžnou chybou se např. stává, že přátelské pracovní prostředí svádí k používání řeči těla jako doma nebo při zábavě se známými. Proto

8 tipů, jak bude řeč těla působit pozitivněji a profesionálně

  • Udržování přímého očního kontaktu ukazuje na respekt a zájem o to, co Vám klient říká. Je to asi 60-70% času během úvodní konzultace. Když je to méně, začínáte vysílat signál, že přestáváte mít zájem o klienta i jeho problémy.
  • Používejte gesta s otevřenými dlaněmi směrem vzhůru a mírně ven. Působí to otevřeně a přátelsky.
  • Respektujte klientův osobní prostor. Proto nestůjte příliš blízko, mohlo by to působit rušivě až vlezle.
  • Ukazujte zájem také tím, že budete otočeni čelem přímo ke klientovi, ne bokem.
  • Hlavu držte zpříma. Povolení a protažení brady může budit dojem, že nemáte náladu, klienta to odrazuje a vy ztrácíte body.
  • Založené ruce na prsou nebo zkřížené nohy působí uzavřeně a vyjadřují obranný postoj. Myslete na to především při konzultaci s novým klientem, když sedíte naproti němu.
  • Vaše ústa mohou prozradit Vaše skutečné pocity. Buďte opatrní na zkroucené rty s koutky dolů. Nejlepší je skutečný úsměv.

Tak schválně. Jak se zrovna teď tváří kolegové nebo vy sami při pohledu do zrcadla? :-)


Další články

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

Do časopisu Kosmetika & Wellness přispíváme pravidelným seriálem o úspěšném podnikání v salonu. V 1. dílu se dozvíte, co je potřeba si před otevřením salonu uvědomit a jak je důležité si vše dobře naplánovat.
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.