Načítání obsahu...
Ze života kosmetičky - rady a tipy pro podnikání v salonu

Články - Ze života kosmetičky - rady a tipy pro podnikání v salonu

Zlatá pravidla podnikání v salonu,  část I.

Zlatá pravidla podnikání v salonu, část I.

Pravidlo 1.

Salon bez jasné cesty k tvorbě zisku není podnikání, ale jen koníček

Poměrně často se na  našich seminářích setkáváme s absolventkami kosmetických škol nebo rekvalifikací, kterým celou dobu studia vštěpovali myšlenku, aby nečekaly, že je kosmetika uspokojivě uživí a klientky budou hledat minimálně 5 let. Máte jiné zdroje výdělku, abyste si mohli dovolit tak nákladný koníček?

Jestli ne, je čas na změnu myšlení. 

Pro začátek bude stačit uvědomit si, že podnikání v salonu je stejné podnikání jako jakékoliv jiné a udělat několik zásadních věcí, které ale drtivá většina kosmetiček nedělá. Patří k nim aktivní získávání informací a vytvoření alespoň jednoduchého, nicméně nezbytného marketingového plánu a trocha počtů. Kolik vás bude stát vybavení salonu a materiál, veškeré pravidelné náklady na provoz, kolik lidí bude muset váš salon navštěvovat, aby se vám podnikání vyplácelo a z toho plynoucí tvorba cen, kde takové lidi najdete a pomocí jakých nástrojů je k vám do salonu přivedete. Také kolik peněz máte na rozjezd nebo změnu k dispozici a jestli vám vůbec budou stačit.

Vytvořit si smysluplný plán není zase tak složité, jak by se na první pohled mohlo zdát, ale jednoznačně vám pomůže k utřídění myšlenek a priorit a ochrání vám před neuváženými investicemi. Především ale budete mít váš salon od začátku svůj systém a tím pádem i daleko větší šanci uspět a co nejdříve vydělávat.

Pravidlo 2.

Když se do něčeho pustíte, mějte stále na paměti, proč to děláte

Vašemu cíli musíte opravdu věřit a všem to ukažte. V salonu jistě nechcete podnikat jen na zkoušku, proto jen silným postojem a rozhodností ve všem, co děláte a proč to děláte, získáte fanoušky. Mějte vždy na paměti, že nikdy nemůžete uspokojit všechny, jak se o to mnohé salony pokouší a tuto nebezpečnou myšlenku byste měli co nejdříve opustit. Protože jak praví jedno ze základních pravidel marketingu: Kdo chce prodat všem, nakonec neprodá nikomu. Když si ale budete stát za svým přesvědčením, budete mít takové klienty, kteří to ocení a kterým bude vaše filozofie blízká.

Nebo se vám stalo, že jste s jasnou vizí začali a na cestě jste se poznenáhlu ztratili? Někdy se stačí zastavit, rozhlédnout se kolem a připomenout si, s jakým snem a cílem jste začali a co jste chtěli světu předat.

Pravidlo 3.

Základem nabídky by měla být taková služba, kterou budou chtít lidé i za 20 let

Co vždy lidé chtěli, chtějí a budou chtít i za 20 let? Dotek, energii, relax a fungující systém péče na míru. Jakmile začnete systematicky podléhat "módním" trendům a tímto způsobem se snažit oslovit a uspokojit rozmanité chutě a požadavky co největšího počtu lidí, budete stále hledat novou klientelu.

Móda je jak známo pomíjivá a v kosmetice i relativně krátkodobá (solária, prodlužování řas, permanent, stále nové generace přístrojů). Když se ale zaměříte na tralé hodnoty, které budou pevným základem vaší nabídky, budete mít služby, které nikdy z módy nevyjdou.

Další články

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.