Články - Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu
Nestarejte se o konkurenci, ale raději o své klienty. Konkurence vám účty platit nebude
Pravidlo 7.
Nestarejte se o konkurenci, ale raději o své klienty
Nemusíte konkurovat ani cenou, ani nemusíte mít všechno, co mají ostatní a co je zrovna v módě. Zaměřte se raději na vaše klienty, protože o úspěchu rozhoduje vždy pouze to, co zkopírovat nejde. Úroveň servisu, komunikace, odbornost, splnění toho, co vašim klientům slibujete a to, v čem jste jiní než ostatní, protože tím se také stáváte pro klienty zajímavými.
Pravidlo 8.
Zaměřte se na cílovou skupinu, ke které sami patříte
Nesnažte se přemýšlet o tom, co potřebují úplně jiní lidé, než jste vy sami a mezi kterými se pohybujete. Výsledek by byl nepřirozený, vy se budete cítit nejistě a většinou se vám takový záměr nepodaří dlouhodobě zvládat. Aby se vám v podnikání dařilo, je třeba se řídit tzv. čtyřlístkem víry. Žádný strach, nemá to s náboženstvím nic společného. Je ovšem nutné vždy věřit 4 základním věcem, abyste působili autenticky a přirozeně:
- Věřit v sebe
- sebevědomý člověk má v sobě pokoru, věří ve své schopnosti a věří, že něco dokáže, protože na sobě pracuje a má zájem se zlepšovat.
- Věřit v produkt, firmu
- cokoliv v salonu nabízíte, vždy musíte své službě, produktu nebo firmě, která produkty vyrábí, bezpodmínečně věřit. Jestliže máte i sebemenší pochybnosti o kvalitě nebo účincích, klienti to vycítí a těžko si budete získávat jejich důvěru, že své peníze utrácejí na správném místě.
- Věřit v lidi
- nestačí věřit v sebe, ale i v okolí. Věřit v ostatní lidi. Když se necháte ovlivnit negativním myšlením nejbližšího okolí, které bude tvrdit, že všichni vás chtějí jen využít, že lidi nechtějí utrácet peníze za služby nebo že péče o sebe pro ně není priorita, že jsou divní, nebo vás svým chováním tlačí do kouta, jen velmi těžko budete hledat motivaci do práce.
- Věřit v to, co děláte
- neboli jak moc vás práce baví a to, že si jen těžko dokážete představit, že byste dělali něco jiného. Není silnější motor, než být přesvědčeni, že vaše práce má smysl a díky ní pomáháte spoustě lidí a děláte je spokojenějšími.
Pravidlo 9.
Zjednodušujte nabídku
Stejně jako v restauracích, platí to i v salonech krásy. Vždy je lepší mít menší nabídku ošetření, ale zaručit, aby služba byla naprosto špičková. Mnohdy majitelé salonů, v dobré víře, že osloví a zaujmou co nejširší okruh případných zájemců, dělají zásadní chybu, kdy se rozhodnou nabízet tzv. všechno a všem. Levné i dražší ošetření, přístrojové procedury, permanent, umělé řasy, deset druhů masáží a navíc ještě bělení zubů. Třeba se někdo chytí.
Ovšem pravda je taková, že několikastránkový ceník nikoho neohromí. Naopak. Nikdo nebude věřit, že všechna ošetření zvládáte na 100 %.
Stejné je to i s nabídkou více značek pleťové péče v jednom salonu. Nejen, že klienti jsou zmatení, v jaké kvalitativní i cenové úrovni se salon vlastně pohybuje a pro koho služby děláte, ale držet dvě a více značek vás finančně daleko více zatěžuje a navíc nevyužijete potenciál ani jedné z nich naplno. Nabídka by měla mít logiku a ošetření by se měla dát doplňovat či kombinovat. Pak se dá kvalita nabídky stále vylepšovat.