Načítání obsahu...

Články - Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Proč je kosmetická anamnéza nezbytnou součástí prvního setkání s klientkou, Dr. Julia Benešovská

Proč je kosmetická anamnéza nezbytnou součástí prvního setkání s klientkou, Dr. Julia Benešovská

Dr. Julia Benešovské, oční lékařka a specialistka v oboru estetické medicíny vysvětluje jak a proč správně provádět kosmetickou anamnézu.

Dobrý den, dámy. Bylo mi velkou ctí, se s vámi potkat na nedávném Dni se Sothys, kde jste mě žádaly o záznam na téma kosmetické anamnézy. Proto bych se dnes ráda zaměřila na základní body tohoto důležitého procesu, který by měl být součástí každého prvního setkání s klientkou.

Co je to kosmetická anamnéza?

Kosmetická anamnéza je souhrnem informací o životě pacientky, které jsou podstatné pro vyhodnocení jejího aktuálního stavu. Je to proces, který pomáhá určit, jaký typ péče o pleť by měl být zvolen pro dosažení maximálního efektu.

Co je tedy důležité zaznamenat do zákaznické karty? Začněme základními parametry:

Typ pleti – základní parametr, který by měla každá zkušená kosmetička znát. Pokud se typ pleti změní, měla by být přehodnocena celková kosmetická péče, aby bylo dosaženo optimálních výsledků a minimalizováno riziko nepříjemných kožních reakcí

Stav pleti – aktuální stav pleti se hodnotí při každé další návštěvě salónu. Je to důležitý faktor pro rozhodování o rozsahu kosmetické péče na ošetření. Výkyvy a výrazné změny by měly být zapsány do zákaznické karty a retrospektivně zhodnoceny.

Celková anamnéza – zde jsou zaznamenány poznámky o celkových onemocněních. Řada celkových nemocí se podílí na patologickém stavu kůže, změněných reakcích na ošetření nebo jsou kontraindikací pro provedení ošetření.

Alergická anamnéza – zjistěte a zapište alergeny a rozsah reakcí na alergen.

Pracovní anamnéza – podle potřeby.

Fototyp – důležitý parametr pro řadu ošetření a výběr domácí péče. Doporučuji si zopakovat Fitzpatrickovu škálu.

Odchylky – sem patří ztráta pigmentu nebo přítomnost útvarů (névy, naevus flammeus, hemangiomy, skvrny café-au-lait atd.).

Eflorescence – neboli výkvěty. Jedná se o kožní projevy onemocnění, které se dělí na primární a sekundární. Úspěšné rozpoznání primárních typů: Primární eflorescence jsou makuly (skvrny), papuly, urtica, vezikuly (puchýřek), bulla, pustuly atd. Úspěšně rozpoznání primárních typu eflorescence je velmi přínosné v diferenciální diagnóze kožních patologií.

Kosmetická anamnéza – závěrečná část anamnézy. Je důležité zjistit co nejvíc informací ohledně přípravků, které klientka používá.

Můžete se řídit schématem:

Co? tonikum, sérum, krém

Kdy? ráno, večer

Kam a jak aplikuje? Je důležité zjistit a případně opravit způsob a techniku aplikace přípravků.

Hlavním účelem je dosaženi maximálního efektu při optimálním množství kosmetických produktů.

V dnešním článku jsme si zopakovali základní body kosmetické anamnézy, které by měly být zaznamenány do zákaznické karty. Tyto informace jsou důležité pro správné rozhodování ohledně kosmetické péče a optimalizaci efektu při využití kosmetických přípravků.

Je důležité, aby i každý klient znal správný postup a proces v kosmetickém salonu, aby mohl spolupracovat s kosmetičkou na dosažení optimálního výsledku a zároveň minimalizovat rizika vzniku komplikací.

Dr. Julia Benešovská

Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Další články

Máte jasno, komu, co a za kolik budete v kosmetickém salonu prodávat?
Máte jasno, komu, co a za kolik budete v kosmetickém salonu prodávat?

Máte jasno, komu, co a za kolik budete v kosmetickém salonu prodávat?

Otevřít si kosmetický salon – to přece nemůže být tak složité! Vždyť ženy (i muži) se budou chtít líbit vždycky. Taková myšlenka napadne mnoho lidí, kteří se právě rozhlížejí, kterým směrem rozjet svou první (nebo další) podnikatelskou aktivitu.
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA
Čtyři kritéria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu
Čtyři kritéria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kritéria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.