Načítání obsahu...

Články - Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 7. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 7. díl seriálu

Jak si více vydělat v kosmetickém salonu?
Jistě budete souhlasit s tím, že výsledkem vašeho podnikání by asi neměla být situace, kdy se fyzicky a psychicky udřete, navíc na úkor vašeho soukromí.


Věřím, že cílem vašeho snažení v salonech krásy je radost a uspokojení z krásné a kreativní práce, která má smysl a viditelné výsledky,
za kterou ale zároveň dostanete důstojně zaplaceno natolik, abyste měli čas a prostředky na spokojený osobní život, na své záliby a volnočasové aktivity. Jak si tedy jednoduše zvýšit váš příjem, abyste si mohli dovolit méně pracovat?

K tomuto   cíli vede několik cest, ale stačí, když budete vždy myslet na čtyři základní:
- Pravidelně zdražovat
- Mít méně, ale kvalitních klientů
- Více prodávat doplňkové služby a produkty na domácí péči
- Někoho zaměstnat

Jeden z klíčů soustředění se na „správné“ klienty, kteří vás jen nepřipravují o čas a energii, a to, jak zjistit, kteří to jsou, jste si už přečetli minule. Pojďme si tedy rozebrat zbývající tři body.

PRAVIDELNĚ ZDRAŽOVAT
Jak se cítíte při představě, že byste své služby měli zdražit? Zrychlí se vám při této myšlence tep a cítíte nepříjemné pocity v oblasti žaludku, nebo to berete jako samozřejmost a nemáte s tím problém?  Ze zkušenosti je to u většiny salonů ten první případ. Neopodstatněný strach z toho, co by si klient mohl pomyslet a jak by mohl zareagovat, nás často paralyzuje a podsouvá myšlenky, jestli naše služba za ty peníze vůbec stojí.

Je třeba si uvědomit, že při stanovení ceny vašich služeb samozřejmě musíte brát v úvahu i náklady na energie, jednorázový materiál, benzín, telefony, materiál na práci, ale i vaše vzdělání, což jsou položky, které se zdražují naprosto pravidelně a bereme to jako samozřejmost.  Proto byste i pravidelné zvyšování vašich cen měli brát jako běžnou součást vašeho podnikání, protože to takto bez problémů vnímají i vaši klienti.

Doporučuji zdražovat pravidelně každý rok po menších částkách než jednou za pět let skokově. Pak si také můžete být jisti, že si cenového zvýšení vaši klienti buď ani nevšimnou, nebo ho zaznamenají, ale u další návštěvy už ho neřeší.

Možná si řeknete, že nějaké drobné zdražení pro vás nemá vlastně význam a není třeba nad tím přemýšlet, ale možná budete překvapeni. Spočítali jste si někdy, kolik peněz za rok získáte zvýšením ceny vašich služeb o pouhých 100 korun, což je pro klienta opravdu nepodstatná částka? Řekněme, že denně reálně obsloužíte pět klientů. Pak výpočet vypadá následovně:

5 lidí denně x 100 Kč x 21 pracovních dnů v měsíci x 12 měsíců = 126 000 Kč/rok. To už je zajímavá částka na vaší dovolenou nebo pro zvelebení salonu, co říkáte?

VÍCE PRODÁVAT DOPLŇKOVÉ SLUŽBY A PRODUKTY NA DOMÁCÍ PÉČI
Téma prodeje domácí péče a důvod, proč domácí péči nabízet a vysvětlovat, je natolik zásadní, že se mu budeme věnovat samostatně v následujících dílech. Prozatím si připomeňme jedno pravidlo, které vám ve zvyšování výdělku vždy pomůže, a to je – myslete za klienta. Jaký další produkt by mohl např. posílit účinek toho původního, který další by mu mohl pomoct nebo který další by mohl potřebovat, tzn. ke krému vždy patří sérum, k odličovacímu mléku tonikum nebo k řasence odličovač očního okolí.


Stejné je to u dodatkové péče v salonu, když to vaše značka nebo nabídka umožňuje – k ošetření pleti kúra na oční okolí, k ošetření pleti rychlá manikúra na lehátku během působení masky nebo peeling paží a dekoltu. Už jen to, že na nabízení doplňků nebudete zapomínat a budete se o nich pouze zmiňovat, zvýší vaše tržby podle zkušeností až o 20 procent.

NĚKOHO ZAMĚSTNAT
To je vlastně jediná možnost v případě, pokud chcete služby v salonu rozšiřovat, salon rozvíjet nebo jednoduše máte tolik klientů, že si říkáte, že by byla škoda je odmítat. Anebo už prostě nechcete tolik pracovat a rádi byste, aby vám salon vytvářel pasivní příjem i v době, kdy budete na zasloužené dovolené, v době nemoci nebo si dovolíte jít do důchodu.





Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Další články

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu

Kterými čtyřmi kroky je potřeba provést potenciálního zákazníka, aby se stal stálým klientem vašeho salonu.
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu

MÁTE JASNO, KOMU, CO A ZA KOLIK BUDETE PRODÁVAT? aneb Filozofie salonu, jeho cílová skupina a správné stanovení cen ošetření.
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

Otevřít si kosmetický salon – to přece nemůže být tak složité! Vždyť ženy (i muži) se budou chtít líbit vždycky. Taková myšlenka napadne mnoho lidí, kteří se právě rozhlížejí, kterým směrem rozjet svou první (nebo další) podnikatelskou aktivitu.
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.