Načítání obsahu...

Články - Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 6. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 6. díl seriálu

Není nutné být v salonu od rána do večera… … abyste byli spokojeni s výsledkem

Také máte tendenci si myslet, že abyste si vydělali více peněz, musíte o to více pracovat? Nebo jste se dostali do fáze, kdy máte hodně klientů, z toho důvodu jste v salonu od rána do večera, ale tržby a potažmo vaše výdělky neodpovídají vynaloženému úsilí? Jak z tohoto kruhu ven vám poradí marketingový poradce Radim Anděl, marketingový ředitel Sothys Paris.

V salonech je to velmi častý jev, který, jak jste jistě někteří z vás vyzkoušeli na vlastní kůži, vede pouze k vyčerpání, stresu, k   celkovému vyhoření a totální ztrátě motivace a chuti svoji práci zlepšovat a už vůbec ne své podnikání rozšiřovat nebo ho posouvat na vyšší úroveň.

Takový způsob práce má negativní vliv ne – jen na vás, ale bohužel i na vaše klienty. Vaše výkonnost během dne logicky klesá a není v lidských silách, aby pátý nebo sedmý klient v pořadí dostal naprosto stejně kvalitní službu, servis, a především i tolik potřebné energie jako ti první.  Jenže i ten poslední klient platí za vaši službu úplně stejné peníze, a proto ho právem vůbec nezajímá, že jste unavení. Odnese si od vás pouze dojem, že dnes to nějak nebylo úplně ono. Promine vám to jednou, možná dvakrát, ale později už bude čím dál intenzivněji přemýšlet, jestli by to jinde nebylo lepší.

Abyste se z takové smyčky vymotali a vaše snažení mělo i kýžený finanční efekt, budete se muset soustředit hlavně na tyto čtyři základní oblasti:
- Mít méně, ale kvalitních klientů
- Pravidelně zdražovat
- Více prodávat
- Přemýšlet i o možnosti někoho zaměstnat

Dnes bych se chtěl soustředit na vaše klienty a práci s nimi.
Velmi častou chybou, kterou salony dělají, je, že se soustředí stále na získávání nových klientů a chybí jim vyhodnocování, správná motivace a práce s těmi stávajícími.

Hledání nových klientů vás vždy stojí nejvíce času, úsilí a peněz. Také už víte, že nejdůležitější fáze, kterou u vás musí klient projít, je, že vám musí uvěřit. A to se stane pouze v případě, že si s ním budujete vztah a on se přesvědčí, že vy i váš salon jste přesně to, co hledal.

Jestliže se tedy   stále soustřeďujete   jen na nové klienty, náročnou fázi budování vztahu a důvěry absolvujete stále dokola. Pravidelně v této souvislosti slýchávám také poznámky kosmetiček, které říkají, že jejich salonem sice projde poměrně hodně nových lidí, ale přesto jich pořád nemají nějak dost a neví, čím to je.

Chcete-li své klienty správně podchytit a produktivně s nimi dále pracovat, pak se neobejdete alespoň bez jednoduchých statistik. Jedna z nich je tzv. konverze návratnosti klientů. Zjednodušeně řečeno, vaším úkolem je sledovat poměr, kolik nových lidí za určité období přišlo a kolik z nich u vás pak zůstalo. Když zjistíte, že konverze je 50 % a méně (např. z 10 návštěvníků se znovu objedná jen 5 a méně), není něco v pořádku. Zpravidla to velmi úzce souvisí s prvním dojmem, který u vás klient získal. Buď mu nevyhovovalo prostředí, způsob komunikace, kvalita služby, nebo prostě celkový dojem z návštěvy neodpovídal hodnotě částky, kterou za ni musel zaplatit. Sledování konverze návratnosti klientů je velmi důležité i v případě, že někoho zaměstnáváte, protože se tak dá velmi rychle odhalit slabý článek vašeho personálu.

Jak víte z minula, zlatý důl vašeho podnikání se ukrývá ve skupině pouze 20–30 % nejvíce nadšených klientů, která k vám chodí naprosto pravidelně a utrácí nejvíce peněz. Důsledné soustředění a pozornost právě na tuto skupinu vaší databáze je nejdůležitější podmínka pro to, abyste si mohli dovolit pracovat méně a s vyšším výdělkem.

S tím souvisí další nepostradatelná statistika, tržeb a návštěv klientů, podle které právě dokážete zjistit a jmenovitě si rozdělit, kdo z nich patří právě do té 20procentní a nejlukrativnější skupiny. Když nebudete mít dokonalý přehled, kteří jsou vaši VIP klienti, nikdy se vám vaše touha MÉNĚ PRACOVAT nepodaří naplnit. Hodně pozornosti pak budete zbytečně věnovat i klientům a službám, které vás připravují pouze o čas a ekonomicky vám vůbec nic nepřinášejí.

Pamatujte, celé    tajemství     výdělečného a úspěšného salonu je v tom, že dokážete najít a správně motivovat ty nejlepší klienty k tomu, aby k vám chodili ještě častěji a nechávali u vás ještě více peněz než doposud.




Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Další články

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu

Kterými čtyřmi kroky je potřeba provést potenciálního zákazníka, aby se stal stálým klientem vašeho salonu.
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu

MÁTE JASNO, KOMU, CO A ZA KOLIK BUDETE PRODÁVAT? aneb Filozofie salonu, jeho cílová skupina a správné stanovení cen ošetření.
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

Otevřít si kosmetický salon – to přece nemůže být tak složité! Vždyť ženy (i muži) se budou chtít líbit vždycky. Taková myšlenka napadne mnoho lidí, kteří se právě rozhlížejí, kterým směrem rozjet svou první (nebo další) podnikatelskou aktivitu.
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.