Načítání obsahu...

Články - Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu

Kterými čtyřmi kroky je potřeba provést potenciálního zákazníka, aby se stal stálým klientem vašeho salonu.

Díky tipům z minulých dílů byste měli mít v hrubých obrysech zvládnutou teoretickou přípravu, jak salon nastavit z hlediska systému. Pokud jste si správně definovali svoji cílovou skupinu zákazníků, kterým chcete svoje služby nabízet, můžete je začít oslovovat a snažit se je zaujmout natolik, aby chtěli navštívit právě váš salon a také v něm nakupovat. Aby se tak ovšem stalo a vaši klienti byli spokojení a neměli důvod hledat někoho jiného, naprosto každý z nich musí úspěšně projít všemi kroky tzv. cesty klienta:

1) Musí se o vás dozvědět a pochopit, v čem jste pro něj jedineční
U tohoto kroku doporučuji použít více možných kanálů propagace, testovat, které z nich fungují nejlépe a teprve na ty se pak více soustředit. Je to totiž krok, který vás stojí nejvíce času, úsilí a peněz.
Zapomeňte na klasické letáky s názvem salonu a s výčtem poskytovaných služeb (neboli „Aha, další salon a nabízejí tam nějaké služby. No a co, takových je dalších sto a nevidím důvod, proč bych tam měl jít.“) volně pohozené v čekárnách lékařů, na úřadech a jiných místech, kde bývá větší koncentrace lidí. Pouze tím, obrazně řečeno, střílíte do hejna vrabců a čekáte, jestli nějakého trefíte, a taková propagace samozřejmě nefunguje.


Lepší cesty jsou internet a vaše webové stránky, které jsou výkladní  skříní vašeho salonu, kvalitní  FB stránka salonu a její cílená placená propagace,  propagace  na Instagramu, remarketing, placená propagace  ve vyhledávačích, osobní dopisy do schránek ve vybraných lokalitách, nabídky ošetření na vy- zkoušení vaší cílové skupině klientů, dárkové certifikáty, dárkové šeky na částku, akce pro stávající klienty, aby vám přivedli další, atd.


Vždy ale dbejte na to, aby z propagovaných informací bylo patrné především  to, co vás dělá odlišnými oproti jiným salonům.  Může to být např.: vaše unikátní poloha, specializovaní zaměstnanci, odlišná provozní doba, jak věci děláte jinak oproti ostatním, speciální odbornost v určité poskytované službě, jedinečný typ ošetření, unikátní výrobky nebo servis.


2) Klient vám musí uvěřit
Tento bod je ze všech   nejdůležitější, ale také se bohužel téměř vždy v salonech trestuhodně přeskakuje. Je to totiž krok, kdy si s klientem budujete vztah a postupně ho utvrzujete v přesvědčení, že udělal to nejlepší rozhodnutí, když si vybral zrovna vás. V této fázi ještě není čas na prodej, pouze klientovi pomáháte, vytváříte správnou atmosféru, důvěru, a především se hodně ptáte a velmi pozorně posloucháte, co vám říká. Musíte totiž zjistit, co k vám klienta přivádí, co s pletí, vlasy nebo nehty řeší, jak, čím a proč se o sebe doma stará, co by chtěl změnit a co je pro něj to nejdůležitější, na co byste se měli zaměřit.
To je právě bod, který rozhoduje o tom, jestli u vás klient bude rád nakupovat vaše služby
Tady rozhodují vaše prodejní a komunikační dovednosti, a především stanovení si společného cíle s klientem, případně jednotlivé kroky v péči, abyste tohoto cíle dosáhli. Jinak řečeno mu srozumitelně musíte vysvětlit, co způsobilo stav, který vám popisuje, případně co dělá v domácí péči špatně a jaké pro něj máte řešení, kterým mu dokážete pomoci a proč.
Díky tomu se nemusíte bát, že by pak klient zásadně řešil vaše ceny a nebude mít ani důvod si produkty pořizovat jinde, protože jste mu správně nevysvětlili, co, jak a proč by měl používat.

3) Samotná prodejní fáze
Tady rozhodují vaše prodejní a komunikační dovednosti, a především stanovení si společného cíle s klientem, případně jednotlivé kroky v péči, abyste tohoto cíle dosáhli. Jinak řečeno mu srozumitelně musíte vysvětlit, co způsobilo stav, který vám popisuje, případně co dělá v domácí péči špatně a jaké pro něj máte řešení, kterým mu dokážete pomoci a proč. Díky tomu se nemusíte bát, že by pak klient zásadně řešil vaše ceny a nebude mít ani důvod si produkty pořizovat jinde, protože jste mu správně nevysvětlili, co, jak a proč by měl používat.

4) Získání doporučení
Nebojte se o něj požádat ani do něj investovat, abyste ho od vašich nejlepších klientů dostali! Je to pro vás ta nejlepší věc z pohledu získávání nových klientů a tržeb. Ta pomyslná třešnička na dortu, kterou správně zvládnutými předcházejícími kroky můžete získat a díky které vám odpadají také kroky 1 a 2 (nový klient se o vás dozvěděl od někoho, kdo už vás zná, který vám věří a v podstatě za vás ručí). Díky tomu se můžete daleko dříve věnovat fázi konzultace a stanovení cíle s klientem a samotnému prodeji.




Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Další články

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu

MÁTE JASNO, KOMU, CO A ZA KOLIK BUDETE PRODÁVAT? aneb Filozofie salonu, jeho cílová skupina a správné stanovení cen ošetření.
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

Otevřít si kosmetický salon – to přece nemůže být tak složité! Vždyť ženy (i muži) se budou chtít líbit vždycky. Taková myšlenka napadne mnoho lidí, kteří se právě rozhlížejí, kterým směrem rozjet svou první (nebo další) podnikatelskou aktivitu.
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.