Načítání obsahu...

Články - Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Co znamená marketing v salonu aneb všichni ho dělají, i když o tom často ani neví.

Co znamená marketing v salonu aneb všichni ho dělají, i když o tom často ani neví.

Co znamená marketing v salonu aneb všichni ho dělají, i když o tom často ani neví.

Mnoho majitelů salonu si myslí, že marketing je pouze to, kolik akcí v salonech udělají, jak velké poskytnou slevy a že vlastně marketing není pro ně, protože na takové věci nemají čas nebo mají za to, že je nepotřebují. Pobídky a akce do marketingu samozřejmě patří, ale je to jen jeho malá část.
Marketing je soubor mnoha dalších činností, které pak ovlivňují chování klientů.

Co je tedy marketing?
Je to  veškeré strategické plánování v salonu. Všechny kroky, které vedou k tomu, abyste okolí dali vědět, že váš salon existuje, aby o vaše služby a produkty měl někdo zájem a rád vám za ně zaplatil. A především, aby váš salon byl natolik lákavý, aby takových lidí bylo dostatek a navštěvovali vás opakovaně.

A proč ho dělají všichni, i když si to třeba neuvědomují?
Protože váš marketing je také vše, co a jak v salonech děláte, jak mluvíte, jak se prezentujete, co píšete, jak máte zpracované materiály, ceníky, vizitky, certifikáty nebo jak vypadá váš web. Jak to u vás v salonu vypadá, jak kvalitní máte občerstvení, ale také to, jak vypadáte vy sami a jak o sebe dbáte. Velmi důležitá je rovněž vaše komunikace  s klienty od prvního telefonátu až po následný servis poté, co klient váš salon opustí. A právě v úrovni komunikace bývají vel- mi často rezervy.


Všechny tyto věci jsou vaše vizitka a nevyplácí se na nich příliš šetřit. Např. kvalitně zpracované dárkové certifikáty, vizitky nebo jiné tiskoviny nejsou zase tak  velká investice. Stejně tak  je dobré zadat výrobu vašich webových stránek odborníkovi,  který  zajistí, aby  web  vypadal nejen hezky graficky, ale byl opravdu funkční a správně optimalizovaný pro vyhledávače. Po- mocí vašeho marketingu a prezentace salonu dáváte potenciálním klientům najevo, kdo jste, co a na jaké úrovni děláte a co od vás a vašich služeb mohou očekávat.


Nezapomeňte, že vše souvisí se vším a jestli se chcete svojí nabídkou zaměřit třeba na náročnou klientelu, pak tomu musí také  odpovídat úroveň vašeho marketingu.

4 ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ÚSPĚŠNÉHO MARKETINGU


1. Specializace
U nás existuje velký počet salonů, navíc neúměrný počet salonních značek, systémů  i nabídek a všechny salony bojují o klienty.  Ti, kdo se specializují na užší okruh služeb, jsou daleko úspěšnější než ti, kteří chtějí dělat všechno. Člověku je vlastní, že když před sebou má širokou nabídku, raději uteče, než by se měl rozhodnout, co si z takového množství možností vybrat. Naopak,  když se soustředíte na  omezenou oblast, získáváte tak status odborníka, protože máte čas se ve všem vzdělávat a zdokonalovat. Čím širší nabídku máte, tím jste také méně důvěryhodní pro klienty a vytváříte dojem, že sice děláte všechno, ale nic pořádně. A lidé hledají odborníky a specialisty, ne všeuměly.

2. Odlišnost
Neboli proč si lidé mají vybrat zrovna váš salon a vaši službu? Hluboce se zamyslete a odpovězte si na otázku, v čem a proč jste jiní než ostatní salony. Jaká je vaše konkurenční odlišnost? Tedy něco, co je pro vašeho klienta důležité, cenné a je za to ochoten zaplatit, protože to jinde nenajde. Najít konkurenční odlišnost je jedna z nejtěžších věcí, kterou  byste ovšem měli zvládnout, protože ji pak používáte jako nejsilnější magnet své- ho marketingového sdělení a propagace.  Tip  pro vás: rovnou zapomeňte na  myšlenky typu osobní přístup, odpočinek a kvalitní služba. To je naprosto standardní a nabízejí to úplně všichni.

3. Správná cílová skupina
Zvolit si, pro koho chcete svou službu dělat, je nejdůležitější a první rozhodnutí, o kterém jsme se už bavili v minulých dílech. Zjednodušeně jsou to lidé, se kterými úroveň a typ vašeho salonu rezonuje, kteří mají z vaší služby největší prospěch a uspokojení, mají na ni peníze a jsou ochotni je u vás utratit v dohledné době.

4. Členění klientů
Jestli chcete prosperovat, své podnikání posouvat a zlepšovat, je velmi důležité soustředit a dávat energii přednostně těm klientům, na kterých vaše podnikání stojí a  kteří vás živí. Když si uděláte statistiku tržeb, zjistíte, že těch bývá většinou jen 20–30 % a jsou to ti, kteří k vám chodí naprosto pravidelně, často a automaticky u vás nakupují a děla- jí vám největší podíl tržeb. Většina ostatních vás často bohužel pouze připravuje o čas a využívají u vás především nejlevnější služby a  minimálně  nakupují produkty na  domácí péči. S těmi se pochopitelně nerozloučíte, ale věnujete se jim až v době, kdy obsadíte nejžádanější termíny těmi nejlepšími a zbyde vám ještě čas a energie navíc.




Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Další články

Máte jasno, komu, co a za kolik budete v kosmetickém salonu prodávat?
Máte jasno, komu, co a za kolik budete v kosmetickém salonu prodávat?

Máte jasno, komu, co a za kolik budete v kosmetickém salonu prodávat?

Otevřít si kosmetický salon – to přece nemůže být tak složité! Vždyť ženy (i muži) se budou chtít líbit vždycky. Taková myšlenka napadne mnoho lidí, kteří se právě rozhlížejí, kterým směrem rozjet svou první (nebo další) podnikatelskou aktivitu.
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA
Čtyři kritéria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu
Čtyři kritéria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kritéria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.