Načítání obsahu...

Články - Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 1. díl seriálu

Otevřít si kosmetický salon – to přece nemůže být tak složité! Vždyť ženy (i muži) se budou chtít líbit vždycky. Taková myšlenka napadne mnoho lidí, kteří se právě rozhlížejí, kterým směrem rozjet svou první (nebo další) podnikatelskou aktivitu.

ŽIVOTNÍ SEN, NEBO KONÍČEK?

Podnikání v salonu je úplně stejné jako jakékoliv jiné. Hřeší se na to, že začít podnikat v tomto oboru je relativně snadné a s minimálními investicemi.

Je ale potřeba zvážit, jestli  člověk chce mít salon jako seriózní podnikání, které ho bude živit dlouhou  dobu, nebo je to spíše koníček a je mu jedno, jestli za rok za dva skončí a půjde dělat něco jiného. Vlastnit a otevřít svůj salon je zásadní životní  rozhodnutí a je nutné  k němu přistupovat s veškerou vážností.

Od  toho  se odvíjí spousta bodů, které jsou hodně propojené. Pojďme si je dnes jen nastínit s tím, že podrobněji si je probereme v dalších vydáních časopisu Kosmetika & Wellness.

CO, KDY A JAK

Nejdůležitější ze všeho je definovat  si cíl: proč a jaký salon chcete mít, co by vám měl přinést a také co, kdy a jak pro to musíte udělat. Na úplném začátku je potřeba probrat spoustu otázek, z nichž jedna z nejdůležitějších je: Pro koho chcete službu dělat? Ujasnit  si, jakého přesně chcete mít klienta, jak moc je náročný, jestli je zvyklý do podobných služeb investovat a jaký typ služeb chcete, aby preferoval.

S tím pak souvisí, jaká bude filozofie salonu, styl péče, který je vám blízký,  i cenová úroveň. Odpovědět si musíme např. na otázky: budete nabízet klasický styl kosmetických služeb  se stoprocentně ruční prací, nebo naopak přístrojové ošetření,  mezoterapii,  permanentní make-up, aplikaci umělých řas apod.

Základní pravidlo zní: NIKDY NENÍ MOŽNÉ ORIENTOVAT   SE NA  VŠECHNY   SLUŽBY A ÚPLNĚ NA KAŽDÉHO A POUZE OČEKÁVAT, KDO  NA NĚ ZAREAGUJE.

PROSPERUJÍCÍ SALON ZAČÍNÁ KVALITNÍ PŘÍPRAVOU

Začneme plánem, kde bude důležitý prostor věnovaný kalkulaci. Dalším krokem je hledání vhodného místa, což je záležitost, které kosmetičky často nevěnují dostatečnou pozornost.

Umístění – vilová  zástavba,  developerské projekty nebo naopak  panelákové sídliště  či předměstí – vám napoví, jakou klientelu  mů-žete očekávat, jaká bude její kupní síla. Lokaci případně zvolíte podle toho, jaký salon chcete mít, na koho se chcete zaměřit (budu nabízet levnější, nebo  luxusní služby, s jakou budu pracovat kosmetickou  značkou?).

Podle toho vás bude zajímat: jaká je přístupnost k salonu? Bude vidět z ulice? Dá se tam parkovat? Jaká je tam dopravní obslužnost, počet obyvatel, potenciální kupní síla, kvalita místních nebytových prostor a jejich hustota, kvalita a nabídka konkurenčních salonů v oblasti (nemá nic společného s obecně rozšířeným názorem, že v této oblasti nikdo nechce utrácet za dražší službu, a příliš ani s tím, za jaké ceny nabízejí služby konkurenční salony v okolí).

Marketingové kroky, které před zahájením provozu uděláte, mají velice důležitou úlohu. Vysíláte jimi signály,  pro jaké klienty službu děláte, co u vás najdou, v jakém prostředí a za jaké ceny. To všechno by měli najít i na vašich webových stránkách. Každý salon musí mít jasně danou cílovou skupinu, pro kterou děláme všechny marketingové aktivity.

Jiný marketing  se dělá pro salony s méně náročnou klientelou a levnějšími službami, jiný pro luxusní salony s klientelou nejnáročnější. Každá skupina klientů má jiné potřeby, nároky a očekávání!

 



Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Ze života kosmetičky - Rady a tipy pro podnikání v salonu

Další články

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 4. díl seriálu

Kterými čtyřmi kroky je potřeba provést potenciálního zákazníka, aby se stal stálým klientem vašeho salonu.
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu
JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu

JAK VÉST ÚSPĚŠNÝ SALON 2. díl seriálu

MÁTE JASNO, KOMU, CO A ZA KOLIK BUDETE PRODÁVAT? aneb Filozofie salonu, jeho cílová skupina a správné stanovení cen ošetření.
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne
Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Řeč těla rozhoduje, jestli vám klient uvěří nebo ne

Komunikace – slovo, které je ve vztahu s Vaším klientem naprosto klíčové. Jenže komunikace zdaleka není jen o tom, co a jak někomu říci, ale především o tom, co z nás klient cítí, jak se u toho tváříme a jak u toho stojíme – ŘEČ TĚLA
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu
Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Čtyři kriteria, která ovlivní návštěvu vašeho salonu

Víte čím zaujmout a podle čeho vás klient posuzuje? Někdy se domněnky majitelek salonů a všeobecně rozšířené názory poněkud liší od skutečnosti. Připomeňme si čtyři oblasti, které kosmetičky řeší v salonech velmi často a jak je vnímají jejich klienti.